Zo is uitgever Ubisoft druk bezig met het aanpassen van multiplayer levels in de tactische shooter Rainbow Six Siege. Zaken als bloed, gokken, seksuele content en doodshoofden worden compleet uit de game verwijderd om te voldoen aan de strenge regels van diverse Aziatische landen.

De aanpassingen worden echter wereldwijd doorgevoerd via een 'global build' om het voor de ontwikkelaars makkelijker en kostenefficiënt te maken en houden. Problemen kunnen zo sneller worden opgepakt, zo legt Ubisoft uit. In plaats van het probleem eerst in een Westers level op te lossen en daarna hetzelfde probleem nogmaals op te pakken in een Aziatische map, hoeft men nu slechts een keer het probleem aan te pakken. Kortom: ook in het vrije westen worden spelers gedwongen, de gecensureerde mappen te spelen, Ubisoft heeft verzekert dat er geen gameplay wijzigingen zijn gemaakt.

De community van Rainbow Six Siege-spelers reageerde furieus op de aanpassingen en beargumenteerd dat deze wel invloed zullen hebben op de gameplay van de game. Hierop reageerde enkele community managers van Ubisoft door uit te leggen, dat niet alles onder een 'global build' zal komen te vallen. Sommige onderdelen zullen per regio bepaald worden. Hiermee wordt het hele idee van een 'global build' dus snel van tafel geveegd uit angst voor muiterij binnen de speler base. Het heeft er alle schijn van dat Ubisoft heeft willen kijken hoe ver het kon gaan met de aanpassingen. Had niemand geklaagd dan had er nu een algehele 'world build' geweest.