Bij de opening van de New York Stock Exchange op maandag daalde het aandeel Activision Blizzard met 7%. Onderzoeksfirma Cowen & Company schreef naar aanleiding van de daling een verklaring naar aandeelhouders waarin zij stelden dat "Blizzard een zeer grote miscalculatie heeft gemaakt over hoe hun fans zouden reageren op de mobiele game. Hiermee wordt de suggestie gewekt dat zij minder in contact staan met hun spelers dan ze zouden moeten zijn".

Daarnaast schrijft Cowen & Company dat Blizzard zich veel ellende had kunnen besparen door ook een korte teaser te tonen van Diablo 4. Een game die wel in ontwikkeling lijkt te zijn maar nog niet officieel is aangekondigd. Hierin kan Blizzard een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Bethesda. Zij showen hun mobiele games altijd tussen games waar fans naar uitkijken. Nu werd de betalende, voornamelijk pc gamer geconfronteerd met een mobiele game terwijl men gehoopt had op een nieuwe Diablo-game of in ieder geval een remake van deel 1 of 2.

In oktober kreeg het aandeel Activision Blizzard ook al een knauw nadat de verkoopcijfers van Call of Duty Black Ops 4 bekend werden gemaakt. De game had in 3 dagen 500 miljoen verdiend wat een daling was ten opzichte van de vorige delen. Hierna verloor het aandeel ook al flink aan waarde.