Dat schrijft The Register, dat zich daarbij baseert op de uitlatingen van anonieme winkeliers. De winkeliers zouden Amazon en Bibliofind al maanden geleden hebben gewezen op dubieuze creditcardtransacties. Een van de winkeliers zou op het moment dat de kraak bij Bibliofind werd gezet, een groot aantal verdachte bestellingen hebben gekregen vanuit Oost-Europa. Voor de bestellingen werden geldige creditcardnummers gebruikt. De winkelier vertrouwde de zaak niet en nam contact op met de eigenaars van de creditcards. Die bleken geen bestelling te hebben geplaatst. Wel waren ze allemaal klant bij Bibliofind. Nadat een van de winkeliers het mogelijke lek bij Amazon had gemeld, dreigde de grootste internetwinkel een rechtszaak aan te spannen tegen de betreffende winkelier. De winkelier zou geen contact hebben mogen opnemen met de creditcardhouders, zo vond Amazon. Deze week werd bekend dat hackers er in waren geslaagd om de gegevens van bijna 100.000 klanten van Bibliofind te achterhalen. Tot de gegevens behoren creditcardnummers, maar ook adresgegevens en telefoonnummers. Een woordvoerder van het bedrijf zei destijds dat er geen fraudegevallen bekend waren. Een leugen, volgens The Register.

Eerdere relevante berichten:
Creditcardnummers gestolen bij dochterbedrijf Amazon (06 maart 2001)