Dat blijkt uit onderzoek van Yougov in opdracht van het Britse human resourcebedrijf Croner. Uit het onderzoek blijkt dat 39 procent van de bloggende werknemers gegevens heeft gepubliceerd die mogelijk gevoelig of schadelijk is voor de werkgever of voor collega's.

Volgens technisch adviseur Gillian Dowling van Croner doet dit privacyprobleem denken aan de begindagen van de e-mail, toen werknemers beledigende of kwade e-mails stuurden, zonder na te denken over de gevolgen. Dowling zegt dat ook bloggers 'geen schaamte' voelen als ze een stuk op hun blog plaatsen. Werknemers kunnen daardoor een 'vals gevoel van veiligheid' krijgen en op hun blog tekeer gaan als ze een slechte werkdag hebben gehad.

Volgens Dowling kan een serieuze beschadiging van het bedrijfsimago als gevolg van een blogposting, leiden tot ontslag, zo meldt The Register. "Het blog kan ook als bewijs dienen in andere functioneringskwesties of discriminatie en pesterij op de werkvloer blootleggen", aldus Dowling. Ze raadt bedrijven aan na te denken over de mogelijke impact van bloggen op hun organisatie en stappen te nemen om de risico's te beperken.