De Business Software Alliance (BSA), ook wel softwarepolitie genoemd, sloot onlangs de actie '12 provinciën, 12 maanden' af. Daarbij deed de BSA elke maand in een andere provincie invallen bij bedrijven op zoek naar illegale software. In december start de organisatie met een nieuwe campagne waarbij het vizier is gericht op een bepaalde bedrijfstak. De eerste branche in die campagne is de communicatie-industrie, zo laat de BSA weten. Hieronder vallen bijvoorbeeld reclamebureaus. "Uit analyse van onze gegevens blijkt dat sommige branches met kop en schouders uitsteken boven de rest met het gebruik van illegale software." De communicatie-industrie is, volgens de BSA, één van die branches. "Zeker 15 procent van de meldingen over illegale software gaat over communicatiebedrijven", meent de softwarepolitie. Na de eerste maand van de campagne is een andere branche aan de beurt. Welke branches aan bod zullen komen, wil de BSA niet zeggen. De BSA strijdt tegen het gebruik van illegale software. In Nederland is naar schatting 39 procent van de zakelijke software illegaal.