Het gaat om een advocaat in het zuiden van China en om een andere gebruikter uit Beijing. Liu Shihui, een advocaat uit Hongmian eist 1.644 yuan (160 euro) als compensatie voor de technische hulp die hij nodig had om zijn pc met Windows XP weer op orde te krijgen.

De identiteit van de persoon die de andere rechtszaak heeft aangespannen is niet bekend, maar persbureau Xinhua meldt dat de gebruiker 50.000 (4.800 euro) yuan schadevergoeding eist voor data die verloren is gegaan op een laptop met daarop Symantec-antivirussoftware.

De problemen van Chinese Symantec-gebruikers zijn ontstaan toen het beveiligingsbedrijf in mei een foutieve update stuurde naar gebruikers met Windows XP SP2. Door de update werden twee kritieke systemen gemarkeerd als Trojaanse paarden en zodoende werden beide bestanden in quarantaine geplaatst. Het gevolg was dat Windows niet meer werkte en het bovendien onmogelijk was om het systeem te rebooten.

Symantec heeft anderhalf uur later de update aangepast en de verbeterde update de wereld ingestuurd. Echter was het voor duizenden, mogelijk miljoenen gebruikers toen al te laat. Het beveiligingsbedrijf heeft al eerder aangegeven dat er ruimte is voor compensatie aan klanten. Het bedrijf heeft hierover nog geen concrete plannen gemaakt.