Een student van de TU in Delft ontvangt al enige tijd met grote regelmaat post in zijn DDS-box die overduidelijk niet voor hem bedoeld is. Zowel de afzender als de geadresseerde kent hij niet. Tussen 21 juli en 4 augustus ontving hij al ruim 50 persoonlijke mailtjes aan de hem onbekende mede-DDS'er. Deze dragen poëtische titels als 'Lieverd', 'Ik hou van je', 'Joehoe, ben je daar lieverd', 'Der neue Fernsehen, ja!' en 'De zon schijnt en ik ben blij en ik hou van jou (nieuw lied van frans bauer of jop)'. Niet echt interessant voor buitenstaanders, maar toch ook niet helemaal de bedoeling. Niemand vindt het leuk als zijn mail bij vreemden in de mailbox terechtkomt. Bovendien weet de afzender niet dat zijn post ook bij anderen terechtkomt; het adres van de Delftse student staat niet in het 'TO-veld' vermeld. Waarschijnlijk is de fout gelegen in het feit dat de e-mailadressen van de geadresseerde en de onbedoelde geadresseerde erg op elkaar lijken. De ene heeft de vorm [email protected] en de ander [email protected], waarbij sub de naam van de mailserver van DDS is. Het is niet bekend of meer internetters met een abonnement bij DDS dergelijke problemen ondervinden. Andere DDS'ers tonen zich bezorgd: "Ik zou het bepaald niet leuk vinden als mijn mailtjes ook overal en nergens opduiken", aldus een abonnee. De Digitale Stad ontkent dat het probleem bij hen ligt. "Wij bezorgen mailtjes echt wel goed", aldus een woordvoerder, die vermoedt dat het om de een of andere grap gaat. "Als je goed adresseert, is er niets aan de hand."