Het bedrijf verstuurde op 27 juni een e-mailbericht aan meer dan 600 mensen die zich hadden opgegeven voor een door Lilly aangeboden dienst, waarbij ze eraan herinnerd worden om hun Prozac-medicijnen in te nemen. De adressen van de andere geadresseerden waren voor alle ontvangers zichtbaar, zo meldt The Washington Post. Voor veel ontvangers van het mailtje is het een pijnlijke ervaring: zij willen liever niet aan de grote klok hangen dat ze aan depressies lijden. De burgerrechtenorganisatie American Civil Liberties Union (ACLU) heeft de Federal Trade Commission (FTC) inmiddels verzocht een onderzoek in te stellen naar het incident. Laura Miller, woordvoerder van Lilly, verklaarde tegenover The Washington Post dat het bedrijf inmiddels maatregelen heeft genomen om herhaling te voorkomen. Het mailtje was overigens bedoeld om de ontvangers te melden dat Lilly stopt met herinneringsdienst. In het bericht meldde Lilly doodleuk dat het bedrijf hoopt "dat dit geen ongemak veroorzaakt voor degenen die nu van de dienst gebruikmaken".