Sinds vanochtend 8.00 uur is het niet meer mogelijk geweest om bankzaken te doen op de site van ABN AMRO. Momenteel staat op de homepage te lezen:

"Internet Bankieren is tijdelijk niet beschikbaar wegens een storing. Wij proberen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en verzoeken u om het op een later tijdstip nogmaals te proberen."

Gisteren, kort na de lancering van de restyling, ging het mis. De nieuwe site bleek traag of helemaal onbereikbaar, en ABN AMRO besloot daarop de oude site weer terug te zetten.

Dat ging even goed, maar al snel traden er nieuwe storingen op, ditmaal bij het internetbankieren, de belangrijkste online dienst van de bank. Een woordvoerster laat weten: "Vannacht was het internetbankieren wél af en toe mogelijk geweest, maar sinds vanochtend hebben we helaas weer een storing."

Ook beleggers kunnen geen orders plaatsen online. Naar de oorzaak van de interrupties wordt nog naarstig gezocht, daarover is dus nog weinig bekend. "Het is waarschijnlijk een storing in onze infrastructuur", aldus de woordvoerster. In totaal telt de bank drie miljoen rekeninghouders die via de site hun bankzaken doen.