Dit meldt de bank op het gedeelte van de site waar klanten kunnen inloggen om elektronisch te bankieren. "Internet Bankieren is tijdelijk verminderd beschikbaar wegens een storing. Wij proberen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en verzoeken u om het op een later tijdstip nogmaals te proberen", aldus de bank.

Tweede storing in korte tijd

Volgens Webwereld-lezer Sebastiaan Beens doet deze storing zich al zeker sinds iets voor het middaguur voor. Volgens hem zouden er ook problemen zijn geweest met iDeal Betalingen via ABN Amro, maar zijn die inmiddels wel verholpen. De bank bevestigt tegenover Webwereld op de hoogte te zijn van de storing, maar kan niet direct ingaan op verdere details. Wel belooft de bank hier later uitleg over te geven.

Het is de tweede keer binnen korte tijd dat ABN last heeft van een storing. Ook vorige week maandag waren er problemen en werd exact dezelfde melding vertoond. Of de storingen verband met elkaar houden en wat de storingen veroorzaakt, is vooralsnog onbekend.

Update 16.49 uur: ABN Amro meldt dat de storing inmiddels is verholpen. Het is onbekend of beide storingen verband met elkaar houden. "We onderzoeken nu wat de oorzaak was", zegt een woordvoerster van de bank. Wel kan ze melden dat het in beide gevallen ging om "een technische storing".