De website kampt met problemen. Bezoekers krijgen de volgende mededeling: "Mijn ING niet beschikbaar. Wegens onderhoud is Mijn ING op dit moment niet bereikbaar. Probeert u het op een later tijdstip nog eens. Excuses voor dit ongemak."

Via een zoekmachine is het nog wel mogelijk om terecht te komen bij het inlogscherm voor klanten die calculators gebruiken voor internetbankieren.

De ING heeft in Nederland bijna negen miljoen rekeninghouders. Vier miljoen daarvan maken gebruik van internetbankieren. 400.000 rekeninghouders bezitten een calculator, 3,6 miljoen gebruiken het zogeheten TAN-codesysteem.

Samengevoegd

Recentelijk werden de sites van Postbank en ING nog samengevoegd. Het internetbankieren gaat via dezelfde site. Ook heeft ING gekozen voor het systeem van de TAN-codes en ten faveure van de calculator.

De Postbank heeft een lange geschiedenis van storingen op de website. Door de jaren heen zijn er tientallen miljoenen euro's geïnvesteerd om de uptime van de internetbankiermodule te verhogen.

Updates

Volgens een woordvoerder van de ING was er vannacht een regulier onderhoud aan de site, maar is er daar iets misgegaan. Daarom is mijn.ing.nl "opnieuw opgestart". Sinds 8.00 uur is de site down. ING denkt in de loop van de ochtend de problemen opgelost te hebben.

De storing geldt voor particuliere klanten. Zakelijke klanten kunnen nog wel internetbankieren, zegt de woordvoerder.

Update 2: De woordvoerder meldt dat de internetbankiermodule sinds 10.00 weer online is.