Door de hackaanval die op donderdag 28 februari plaatsvond, konden gebruikers gedurende vijf uur geen toegang krijgen tot de site van KaZaA en was het ook niet mogelijk om de nieuwste versie van het uitwisselprogramma te downloaden. Dat meldt Sharman in een verklaring. Volgens het technische team van Sharman werd de site van KaZaA donderdag 'gebombardeerd' met 'honderdduizenden http-aanvragen'. Deze aanvragen zouden afkomstig zijn geweest van de advertentieserver van Morpheus. Daarmee legt Sharman de schuld voor de problemen min of meer bij Morpheus. Ook Morpheus had vorige week te kampen met ernstige problemen – naar eigen zeggen eveneens veroorzaakt door hackaanvallen. Morpheus legde de schuld daarvoor echter bij KaZaA en het FastTrack-netwerk. Sharman (de Australische eigenaar van KaZaA) wijst echter alle verantwoordelijkheid voor de aanvallen van de hand. "Sharman is op geen enkele manier betrokken bij deze aanval."

Versie 1.5

Ook de suggestie van Morpheus-directeur Steve Griffin dat er een verband zou bestaan tussen de problemen die Morpheus vorige week ondervond met het FastTrack-netwerk en de lancering van de nieuwe versie van KaZaA (versie 1.5), snijdt volgens Sharman geen hout. "We hebben gemerkt dat er enige verwarring is ontstaan over de betrokkenheid van Sharman bij het verstrekken van licenties op de FastTrack-technologie aan derde partijen. Hier hebben wij niets mee te maken", aldus Sharman in zijn verklaring. Volgens Niklas Zennström van KaZaA BV (de eigenaar van het FastTrack-netwerk) heeft Morpheus de problemen aan zichzelf te wijten. Morpheus zou niet hebben betaald voor zijn licentie voor het FastTrack-netwerk. "Daarom hebben we Morpheus niet voorzien van versie 1.5", aldus Zennström in een verklaring waaruit CNet citeert.