Als gevolg van de storing konden klanten inloggen op de website, maar kregen zij een ander gironummer in beeld, zo meldt een bron aan Webwereld. "Ik kon van deze rekening niet afboeken naar een andere girorekening, maar wel de spaarrekeningen overboeken naar de girorekeningen", aldus de bron. "En de tancode kwam gewoon op mijn eigen gsm binnen."

Postbank-woordvoerder Harold Reusken laat aan Webwereld weten dat de gegevens verkeerd werden ingeladen, waardoor klanten een onjuist saldo te zien kregen. Reusken meldt dat de Postbank op dit moment de gegevens opnieuw aan het inladen is om de fout te herstellen.

Dat sommige klanten per ongeluk op andermans rekening konden inloggen kon volgens Reusken alleen plaatvinden als de persoon ook was gemachtigd voor deze rekening. "Het is dus niet zo dat mensen op zo maar een rekening terechtkwamen", stelt de woordvoerder. "Het waren puur mensen die al gemachtigd waren voor deze rekening."

De Postbank heeft, toen de fout ontdekt werd, de site buiten werking gesteld. Klanten die later probeerden in te loggen kregen een melding dat er een technische storing gaande is. De storing is uiteindelijk om half twee 's middags verholpen, zo heeft de woordvoerder laten weten.

Het is niet voor het eerst dat Mijnpostbank.nl wordt getroffen door een storing. In de maand juni was er vier keer sprake van een storing. De Postbank beloofde onlangs beterschap. Zo is er extra mankracht aangetrokken om de dienst door te lichten.