KPN heeft de mobiele app van 'MijnKPN' tijdelijk uit de lucht gehaald nadat twee klanten de verkeerde bel- en accountgegevens te zien kregen op de mobiele applicatie. Tot dusver twee gebruikers van de app deden melding van deze problemen bij KPN, dat maandagmiddag rond 15.30 uur de applicatie voor zowel Android als iOS noodgedwongen offline heeft gehaald.

Oorzaak nog niet boven water

Op Twitter maakt één van de twee klanten van KPN melding van de storing. Alex-Jan Sigtermans toont op het microblog met foto's aan dat hij in een uur tijd bij twee keer inloggen de klantgegevens van zichzelf, maar ook van een andere KPN-klant inzichtelijk kreeg.

Volgens woordvoerster Renske Algra heeft KPN vandaag nog niet achterhaald wat de oorzaak is van deze problemen. “Het gaat om twee verschillende incidenten die bij ons zijn gemeld. Daarop hebben wij besloten de app uit voorzorg offline te halen. Op dit moment doen wij ons best de oorzaak te achterhalen, Dat is vandaag helaas nog niet gelukt", meldt Algra.

Belgegevens via website bereikbaar

De provider blijft bij het onderzoek contact houden met de getroffen klanten. Alle andere KPN-klanten kunnen hun klantgegevens, zoals het overgebleven aantal belminuten en ook telefoonrekeningen tot die tijd nog wel via de website bekijken.