Tussen dinsdagavond en woensdagochtend hebben domeinaanvragers tientallen mailtjes van KPN Webhosting ontvangen. In deze e-mailberichten staan gegevens en domeinaanvragen van bijna 200 klanten, en is leesbaar voor evenzoveel ontvangers. Volgens een medewerker van KPN Webhosting is een scriptfout de oorzaak van privacy-schending. Het was de bedoeling een standaard mailtje te sturen. KPN kon de domeinen niet registreren omdat de aanvragers niet alle registratiegegevens hadden ingediend. 'De door u gewenste domeinnaam kan niet bij de SIDN ingediend worden. De reden hiervoor is, dat wij de benodigde papieren nog niet van u hebben ontvangen', meldt het bericht. Per abuis zijn alle standaardmails met alle domeinen en enkele gegevens van domeinaanvragers in één bericht gezet. Deze e-mail is vervolgens meerdere malen naar iedere aanvrager verstuurd. Enkele ontvangers klaagden bij WebWereld. "Vanmorgen lagen er meer dan tachtig mailtjes van KPN Webhosting in mijn mailbox. Stuk voor stuk over domeinen die ik niet heb aangevraagd en met klantnamen in de adressenlijst", schrijft een klager. Een tweede klant kreeg 44 maal een soortgelijk mailtje toegezonden. Dat door de fout privacygevoelige informatie is uitgelekt, lijkt de medewerker van KPN Webhosting weinig te deren. "We hebben een excuusbericht naar onze klanten gestuurd. Daarmee is voor ons de zaak afgedaan."