Het probleem deed zich eerst voor tussen elf en half twaalf. "De oplossing die we hadden leek te werken, maar rond het middaguur deed het probleem zich weer voor", aldus een woordvoerder van de Postbank. Hij zegt dat er hard gewerkt wordt om het probleem op te lossen.

Volgens de woordvoerder gaat het niet om hetzelfde probleem dat vorige week dinsdag ervoor zorgde dat de site een tijd onbereikbaar was. "Dat staat los van elkaar." Vorige week was er 'een storing in de applicatie'.

Welkom null

Deze keer betreft het een netwerkprobleem waardoor de databases niet goed geladen. Het resultaat is de weinig flatteuze melding: 'Welkom null' en zijn de rekening- en mutatiegegevens niet beschikbaar (zie bijgevoegd screenshot). Er is daarom besloten om mijnpostbank.nl maar helemaal offline te halen, legt de woordvoerder uit.

De Postbank zei in juni vorig jaar ongeveer 3,1 miljoen klanten te hebben die gebruikmaken van internetbankieren. De bank heeft naar aanleiding van eerdere, veelvuldige storingen een verbeterprogramma ingezet. Daarin is veertig miljoen euro gepompt om de bereikbaarheid van de website te vergroten.