"Op dit moment zijn er technische problemen binnen Mijn Postbank.nl. Als gevolg hiervan is geheel Mijn Postbank.nl niet beschikbaar. Ook kunnen er geen iDEAL betalingen plaatsvinden. Onze excuses voor het ongemak", viel te lezen na een inlogpoging in de internetbankiermodule van de bank.

"We hebben inderdaad storing gehad, vanochtend tussen tien voor twaalf en tien voor twee vanmiddag", laat een woordvoerster van de Postbank weten. "Het had te maken met een storing in de applicatie." Wat er precies aan de hand was blijft echter onduidelijk. De woordvoerster zegt niet over deze informatie te beschikken.

Later terugkeren

De zegsvrouw wijst erop dat de site sinds oktober ruim boven de 99 procent heeft gefunctioneerd. "In de maanden november en maart hebben we echt een bereik gehad van honderd procent. De overige maanden zijn we echt boven de 99 procent geweest."

De bank adviseerde gebruikers die last hadden van de storing op een later tijdstip terug te keren of gebruik te maken van de Girofoon.

Veertig miljoen euro

De Postbank zei in juni vorig jaar ongeveer 3,1 miljoen klanten te hebben die gebruikmaken van internetbankieren. De bank heeft naar aanleiding van eerdere, veelvuldige storingen een verbeterprogramma ingezet. Daarin is veertig miljoen euro gepompt, puur en alleen om de bereikbaarheid van de website te vergroten.