De kersverse website van ABN AMRO kent een 'trage start'. Bezoekers melden dat de site zeer traag, onvolledig of helemaal niet laadt. ABN heeft daarom voorlopig de oude site maar weer neergezet.

Een woordvoerder van de bank bevestigt de problemen, maar kan nog niet ingaan op mogelijke oorzaken en oplossingen. "We hebben de oude site weer teruggezet, omdat de nieuwe qua snelheid niet voldeed aan onze eisen. Klanten kunnen nu weer gewoon internetbankieren."

Eerder vandaag werd de restyling gelanceerd onder het motto "Aantrekkelijker, Interactiever, Toegankelijker".

De site is ontworpen door het webbedrijf Mirabeau. Mirabeau was ook verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe websites van het Financieel Dagblad en BNR, die bij lancering in maart 2007 vergelijkbare problemen kenden.

Een woordvoerder van Mirabeau ziet geen verband tussen de twee gevallen. "Bij FD deden we naast het ontwerp ook het sitebeheer, voor ABN AMRO hebben we alleen de nieuwe site ontworpen."