"We hebben inderdaad te maken met een storing. Het betreft een probleem met het versturen van de sms'jes met tan-codes naar de klant", bevestigt Postbankwoordvoerster Karin van der Pol tegenover Webwereld.

Volgens Van der Pol kampt ongeveer de helft van de klanten met de storing. "Ongeveer de helft van de klanten maakt gebruik van de tan-codes per sms, maar niet al die mensen maken natuurlijk op dit moment gebruik van Mijnpostbank.nl". Daarnaast is het volgens Van der Pol momenteel relatief rustig. "Over het algemeen zijn er in deze periode vóór de salarisbetalingen wat minder transacties".

Toch betreurt Van der Pol de problemen. "Dat neemt niet weg dat het natuurlijk heel erg vervelend is voor de klanten die wel gebruik maken van de sms-tan". De storing blijkt vanochtend om zes uur te zijn ontdekt na onderhoudswerkzaamheden afgelopen nacht.

Van der Pol zegt nog geen prognose te kunnen geven over een oplossing van de problemen. "We zetten op dit moment alle zeilen bij om de problemen zo snel mogelijk op te lossen", aldus de zegsvrouw.

De storing houdt Van der Pol geen verband met de overige storingen waar de internetbankierdienst de laatste tijd mee kampt. "Het is een op zichzelf staand probleem", aldus de woordvoerster.