Het bedrijf biedt de getroffen gebruikers een verlenging van twaalf maanden op hun Norton-antiviruslicentie en een versie van Norton Save & Restore 2.0. Bedrijfsgebruikers wordt een Symantec Ghost Solution Suite-licentie aangeboden, afhankelijk van de hoeveelheid pc's die waren getroffen. Voor bedrijven wordt de Norton-licentie niet verlengd.

Zelf beschrijft Symantec het aanbod als 'blijk van goede wil'. Het bedrijf accepteert echter alleen aanvragen die tussen 27 juni en 15 juli worden ingediend. Volgens de beveiliger hebben gebruikers zo voldoende tijd om hun aanvraag in te dienen. "Als er duidelijke redenen zijn waarom een gebruiker in die periode geen aanvraag kan indienen, zullen wij overwegen om de periode voor die klant te verlengen", zo stelt een woordvoerster van Symantec.

Mensen die gebruik willen maken van het aanbod van Symantec moeten dit doen via een speciale website waarop hun Symantec-versie wordt gevalideerd om er zeker van te zijn dat zij aanspraak kunnen maken op de vergoeding. "Gebruikers moeten een aantal vragen beantwoorden die ons ervan kunnen overtuigen dat een gebruiker daadwerkelijk slachtoffer was", aldus de woordvoerster.

De problemen van Chinese Symantec-gebruikers ontstonden toen het beveiligingsbedrijf in mei een foutieve update stuurde naar gebruikers met Windows XP SP2. Door de update werden twee kritieke systeembestanden gemarkeerd als Trojaanse paarden en zodoende in quarantaine geplaatst. Het gevolg was dat Windows niet meer werkte en het bovendien onmogelijk was om het systeem te rebooten.

Er zijn tenminste twee rechtzaken tegen Symantec aangespannen door Chinese gebruikers wier pc's werden getroffen door een beroerde antivirusupdate.