Symantec heeft speciaal voor de financiële wereld een nieuwe dienst ontwikkeld: Online Fraud Management Solution. Deze dienst moet bescherming bieden tegen phishing. Bij 'phishing' doen oplichters zich voor als een grote bank of e-commercesite. Op die manier proberen ze persoonlijke informatie van mensen te achterhalen. In Nederland werd in januari de Postbank het slachtoffer van een dergelijke actie. De virusbestrijder gebruikt voor de nieuwe dienst zijn wereldwijde netwerk van onderzoekers en de bij consumenten geïnstalleerde beveiligingssoftware om te analyseren of er mailfraude plaatsvindt. Tevens kijkt Symantec uit naam van welk bedrijf de zogenoemde `phishing-actie' plaatsvindt. Indien dit een klant van zijn antiphishingdienst is, zal het bedrijf deze waarschuwen. Consumenten profiteren echter mee van de pogingen van Symantec om zijn betalende klanten uit de financiële wereld zo goed mogelijk te beschermen tegen bezoedeling van hun naam. Indien de onderzoekers namelijk nieuwe scams op het spoor zijn, ontwikkelen zij nieuwe filters die de frauduleuze mailberichten moeten blokken. Deze filters worden vervolgens direct toegepast in applicaties als Norton AntiSpam en Norton Internet Security.