Symantec wil die technologie combineren met de eigen producten. Het gaat onder andere om de Secure Socket Layer (SSL), Certificate Services, de Public Key Infrastructure (PKI) Services, de VeriSign Trust Services en de VeriSign Identity Protection (VIP) Authentication Service. Volgens de Wall Street Journal is de omzet op die producten 410 miljoen dollar per jaar.

Symantec wil met de aankoop van het deel van VeriSign bouwen aan zijn nieuwe visie, die bestaat uit vijf onderdelen: identiteitsbescherming, mobiele beveiliging, informatiebescherming, context en relevantie, en cloudsecurity.

Veilige online transacties

De VeriSign SSL Certificate Services zijn bekend van het merkje dat te zien is bij interactie met sites die om privé-informatie vragen aan de bezoeker. Meer dan een miljoen webservers gebruiken de dienst. Volgens Symantec is de markt voor de services 1,6 miljard dollar groot in 2014. Symantec wil SSL Certificate Services combineren met het eigen Critical Systems Protection of de Protection Suite for Servers.

VIP user authentication services zullen worden gecombineerd met de bestaande Identity Safe-mogelijkheden binnen Nortonproducten. Symantec heeft een grote install base. Het is aanwezig op meer dan een miljard systemen, zoals laptops, desktops en servers. Door VIP mee te leveren in Norton consumentenproducten denkt Symantec een grote rol te kunnen spelen in het groeiende online transactieverkeer.

Symantec is de laatste tijd flink bezig om de portfolio aan te vullen. Onlangs nam het ook al encryptieleveranciers PGP en GuardianEdge Technologies over.

Bron: Techworld