Volgens het blog zijn er twee problemen die regelmatig bij T-Mobile worden gemeld. Ten eerste blijkt de dekking niet overal goed te zijn, in tegenstelling tot wat de dekkingskaart belooft. Vooral in de gemeentes Den Bosch, Landsmeer en Drachten schijnt de dekking niet overeen te komen met wat de High Speed Download Packet Acces (HSDPA) kaart aangeeft. T-Mobile erkent: "Dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn."

In tegenstelling tot T-Mobile in Nederland, geven providers in andere landen minder inzicht in de dekkingsproblemen. Zo geeft de Amerikaanse provider AT&T niet thuis wanneer gebruikers aangeven dat hun dekking te wensen overlaat.

Slechtere dekking de schuld van iPhone

Klanten van T-Mobile klaagden ook dat ze met een ander toestel op dezelfde plek een betere 3G dekking hadden dan met hun iPhone. T-Mobile schuift de schuld hiervoor af op Apple: "De 3G dekking van T-Mobile is even goed als de concurrentie, daar kan het dus niet aan liggen. We vermoeden dus dat het een hardware/software specifiek issue van de iPhone zélf is." Gebruikers wordt aangeraden om Apple's software updates in de gaten te houden die via iTunes worden verspreid.

Overschakelen van 2G naar 3G

Het tweede probleem dat door iPhonegebruikers wordt gemeld is van een andere aard: "Wanneer een iPhone van 3G naar 2G schakelt, verlies je de verbinding bij gebruik van bepaalde applicaties." Dit schijnt tot nu toe alleen nog te gebeuren wanneer men gebruik maakt van YouTube. Het probleem is te wijten aan een YouTube code die incompatibel is met 2G. Gebruikers kunnen dit probleem gedeeltelijk verhelpen door gebruik te maken van een Wifi-netwerk wanneer ze daar de mogelijkheid toe hebben om gebruik te maken van YouTube.

Meer problemen in de toekomst

T-Mobile klanten dienen bovendien rekening te houden met meer dekkings-kwesties in de toekomst, waarschuwt het blog. Dat komt doordat de provider zijn eigen netwerk samenvoegt met dat van het vorig jaar overgenomen Orange.

"Deze werkzaamheden kunnen lokaal invloed hebben op onze dienstverlening. Het zou dus kunnen dat jullie daar ook last van hebben of hebben gehad de afgelopen tijd. Dit is iets van tijdelijke aard. We doen er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken."