Velen van hen kregen echter de gegevens van een ander onder ogen. "Gezien de respons is een groot deel wél goed gegaan", licht een woordvoerder van Mailland toe. "Het blijft uiteraard vervelend. Het probleem ligt waarschijnlijk bij UPC. De eerste 7500 zijn vanaf kantoor verstuurd, via XS4ALL. Deze zijn wel goed gegaan." De rest van de mailing is via het netwerk van UPC vanaf het privé-adres verzonden. "Dat is niet goed gegaan." "Het vreemde is dat de mailtjes wel allemaal naar het goede mailadres zijn verzonden. Blijkbaar is er bij het afleveren iets fout gegaan. De volgende keer dus weer gewoon vanaf kantoor", aldus de zegsman. UPC is niet blij met de wijzende vinger van Mailland. "Het is erg makkelijk om een ander de schuld te geven. Onze systemen zijn hier uiteraard niet op berekend", licht Mark Zellenrath, woordvoerder van UPC, toe. "Dit soort praktijken zijn niet toegestaan, het is immers zakelijk gebruik van een consumentenproduct. De kans bestaat zelfs dat de verzending door UPC is onderbroken." Ook Dirk-Jan Stip, hoofdredacteur van ID&T Magazine, betreurt de gang van zaken. "Dit is erg vervelend. Ik zou ook pissed off zijn als dit met mijn gegevens gebeurde. Wij weten niet waar het probleem ligt, dat is het pakkie-an van Mailland." Mailland zegt inmiddels contact te hebben gehad met UPC. De kabelaar zei echter nog geen andere klachten over het mailsysteem te hebben ontvangen. Mailland zegt de gang van zaken te betreuren en zal alle abonnees een excuusmail sturen. Hierna wordt een deel van de abonnees uitgenodigd om deel te nemen aan een test. Hiermee wil het bedrijf reconstrueren waar het fout is gegaan. ID&T Magazine is het `lijfblad' van feestorganisator ID&T, onder meer bekend van Sensation. Bezoekers van dit dansfestijn hebben automatisch een abonnement op dit blad gekregen. De mailing diende om abonnees over te halen hun abonnement tegen betaling te verlengen. Ook konden zodoende de abonneegegevens worden gecontroleerd. Update, 16:45 uur: Reactie UPC en ID&T toegevoegd.