Research in Motion (RIM) kampt wederom met een ernstige storing, vertelt het bedrijf tegen Webwereld.

Verder kon RIM nog niet reageren, want om dit moment wordt er naarstig overleg gepleegd via conference calls het het netwerk weer op gang kan worden gekregen. BlackBerry-gebruikers kunnen verminderd gebruik maken van diensten als e-mail, Internet en het populaire Pingen, meldt t-Mobile in een tweet.

Gisteren lag het netwerk er ook uit. De storing lag toen niet aan de telecomproviders maar aan de infrastructuur van RIM zelf. Wat de problemen toen veroorzaakte blijft vooralsnog onduidelijk, aldus een verklaring van RIM. De storing was van gisteren was om kwart over negen vanochtend pas verholpen.

Update 14.35 uur:

Communicatieadviseur van RIM in Nederland, Diederik Huisman, meldt tegenover Webwereld nog geen informatie te hebben over de oorzaak van de storing. Hij verwacht binnen enkele uren een officieel statement van RIM.

Of de storing verband houdt met die van gisteren kan Huisman niet met zekerheid zeggen. RIM heeft volgens hem eerst geprobeerd de storing te verhelpen en zijn nu bezig met onderzoek naar de oorzaak, wat nog enkele dagen kan duren.

Afgemeten aan de berichtgeving op Twitter over de storing van RIM, lijkt het er sterk op dat het netwerk net als gisteren offline is voor gebruikers in Europa, Midden-Oosten en Afrika.