De Consumentenbond maakt zich boos over de term 'onbeperkt alles' die T-Mobile in zijn reclames gebruikt. Volgens de bond is mobiel internet via de provider wel degelijk beperkt, maar komt dat pas naar voren na het lezen van de kleine lettertjes. De Consumentenbond wil dat T-Mobile de reclame aanpast en heeft daartoe een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.

Op billboards langs de invalswegen van steden heeft T-Mobile met grote letters de term 'onbeperkt alles' de indruk gewekt dat het afsluiten van een mobiel abonnement betekent dat er geen beperkingen zijn op onder meer internetgebruik. Dat wordt ontkracht in kleine letters onderaan en dat vindt de Consumentenbond niet kies.

'Consumenten op het verkeerde been'

“Door het woord 'onbeperkt' te gebruiken, zet T-Mobile consumenten op het verkeerde been", stelt de directeur van de Consumentenbond Bart Combée in een verklaring.

“Met hele kleine letters zetten ze onderaan de advertentie dat ze de internetsnelheid na het overschrijden van de bundel terugbrengen van 3,6 of 14,4 Mbps naar 64 Kbps, terwijl maar heel weinig mensen weten wat zo'n lage snelheid nu eigenlijk betekent. Je kan dan bijvoorbeeld geen Youtube-filmpjes meer bekijken en sommige sites laden erg traag. Dus het is wel degelijk beperkt."

T-Mobile wil nog niet reageren op de klachten van de Consumentenbond.