Geen slaapzakken voor de winkels, geen extra personeel en geen ludieke actie van T-Mobile. De G1 krijgt een stuk minder aandacht van het publiek dan de iPhone 3G, waar het toestel vaak mee vergeleken wordt. Dit komt volgens T-Mobile doordat de G1 een ander publiek aantrekt. Volgens de provider is er in de voorverkoop 'redelijk wat interesse getoond' in het toestel. Exacte verkoopcijfers worden niet vrijgegeven.

"Het was ook niet te verwachten dat dat dezelfde verkoophype zou worden als bij de iPhone", laat een woordvoerster van T-Mobile weten. Volgens haar waren het merk Apple en de iPhone al bekend bij het publiek en is bij de G1 het tegendeel het geval. "Het merk trekt gewoon heel veel fans aan, dus je hebt een andere startpositie."

Geen poespas

Veel Apple-gebruikers zouden de iPhone zien als een mooie aanvulling op de reeds aangeschafte producten, aldus de zegsvrouw. Ook het design van de iPhone zou geholpen hebben. "De G1 is eigenlijk zonder poespas, functioneel, maar minder bekend nog." Ook zou het feit dat de telefoon op een open platform draait nog niet bij het grote publiek leven. Maar dat Google achter het Android-platform zit, kan wel helpen met de acceptatie.

De iPhone en de G1 zijn volgens T-Mobile ook niet vergelijkbaar. "Ze worden altijd vergeleken met elkaar, maar wij zijn er zelf vrij nuchter onder geweest." Geruchten over de komst van een tweede Android-toestel kunnen niet worden bevestigd door T-Mobile. "Wij concentreren ons in Nederland in ieder geval voorlopig op de G1."