Behalve met tegenvallende verkoopcijfers kampen Apple en O2 in Engeland nu ook met problemen van hun klanten, zo schrijft Information Week. Apples discussieforum staat vol klachten van Engelsen over het slechte bereik van hun telefoons.

Toestel of netwerk?

Twee dagen na de Britse introductie van de iPhone op 9 november verscheen de eerste klacht op het forum. 'Lawlbaker2' meldde dat zijn iPhone nauwelijks bereik had, terwijl zijn twee andere telefoons van Sony Ericsson en Nokia geen bereiksproblemen hadden. Hierop ontstond een grote discussie of de iPhone of het netwerk hieraan schuldig zou zijn.

Eén poster zei zeker te weten dat dit aan het toestel ligt: "Ik heb een ander toestel gekregen en nu is de ontvangst perfect". Een andere mogelijke oplossing voor de bereiksproblemen zou een volledige vervanging van de iPhone-software kunnen zijn, zo menen andere bezitters van de telefoon op het forum.

Tegenvallende cijfers

Sinds de introductie in Engeland zijn er 26.500 iPhones geactiveerd. Deze tegenvallende cijfers zouden volgens een marktonderzoeksbureau vooral te wijten zijn aan de hoge prijs van zo'n 375 euro. Gewoonlijk krijgen de Britten de toestellen gratis of tegen een laag bedrag bij het afsluiten van hun telefooncontract.