De oplader waarmee al fietsend de batterij van de mobiele telefoon opgeladen kan worden, is één van de nieuwtjes die Motorola in Las Vegas heeft gepresenteerd. Met dit product richt Motorola zich vooral op nieuwe markten zoals China. "Want daar zijn 500 miljoen fietsers", aldus Zander.

Motorola wil armere landen veroveren met onder meer het nieuwe toestel de Motofone F3. Dit is een mobiele telefoon van 9 millimeter dik, die is gemaakt door en voor mensen in nieuwe markten, aldus Zander. Het toestel werkt veel met icoontjes en is bovendien stemgestuurd - in de taal naar wens - voor degenen die niet goed kunnen lezen.

Naast China is India is één van die opkomende markten. Volgens Zander groeit het aantal mensen met een mobiele telefoon in India maandelijks met ongeveer 6 miljoen. In China komen er per maand ongeveer vijf miljoen mobiele-bezitters bij. Toch is toetreding tot de nieuwe markten niet zonder risico's. De toestellen moeten goedkoop zijn waardoor de winstmarges onder druk staan.

Naast de Motofone F3 heeft Motorola nog meer nieuwe toestellen geïntroduceerd. Nieuw op die mobieltjes is onder meer de integratie van de mobiele internetdienst van Yahoo, Yahoo Go geheten. Daarmee kunnen gebruikers mobiel internetten en e-mailen, aldus Marcus Boerries, senior vice-president Connected Life van Yahoo.