Want populair worden wearables alleen als deze zowel met als zonder smartphone kunnen opereren. Bovendien moeten ze ook gebruiksvriendelijk zijn, iets wat nog geen enkele fabrikant tot dusver is gelukt, zegt Glenn Lurie, AT&T's hoofd van opkomende markten en partnerschappen, tegenover PCWorld. Maar wees niet getreurd, we kunnen nog dit jaar zo'n apparaat verwachten bij de telco.

Simkaart?

Dat zou betekenen dat de bewuste wearable waarover Lurie spreekt een simkaart heeft. Iets wat voor een enorme boost kan zorgen bij ook telecomproviders. "Het moet een onafhankelijk apparaat zijn. Het moet echt iets anders kunnen doen voor de eindgebruiker, voordat mensen het massaal kopen", denkt Lurie, die hint dat de nog onwetende consument het vooral moet zoeken in de hoek van sport en gezondheid.

Hij omschrijft een wearable die weet wanneer je training is begonnen, muziek speelt en je informatie laat delen op social media. Als wearables eenmaal op zichzelf kunnen verbinden met LTE/4G is het hek van de dam.

"Net als bij de tablet zal het dan ineens ontploffen", aldus de man die al sinds AT&T's exclusieve deal met Apple om diens eerste iPhone de nieuwe markten van het bedrijf overziet. Meer details over de eerste succesvolle wearable wil Lurie niet kwijt. Maar de dingen die hij momenteel voorbij ziet komen zijn "verdomd opwindend".

Wij zijn benieuwd hoe in jullie ogen de eerste succesvolle wearable eruit ziet. Of heeft deze verschijningsvorm helemaal geen toekomst? Reageer hieronder.