Een storing bij de ING. Klanten van de bank ondervonden dinsdag problemen bij internetbankieren: zowel MijnING als de mobiele app waren dinsdagochtend urenlang niet bereikbaar. ING maakt vanmorgen om 11.18 uur melding van de storing via zijn Webcare-team.

Aan het begin van de middag kwam daar ook het betalen met iDeal bij. Nadat allereerst de saldo-informatie in MijnING weer te zien was, waren rond 16.00 uur ook de andere diensten weer volledig bereikbaar, meldt ING-woordvoerder Ronald van Buuren aan Webwereld.

Oorzaak niet gecommuniceerd

De bank doet geen uitspraken over de oorzaak van de storing. Van Buuren: "We nemen de daadwerkelijke oorzaak mee in de evaluatie. Alles is er eerst op gericht geweest om de problemen met betalingen op te lossen. Dat is inmiddels gelukt."

Update 14.40 uur: Nieuwe informatie over iDeal en MijnING toegevoegd. Update 15.58 uur: Storing opgelost.