Zowel het internetbankieren via de Rabobank-website als de mobiele applicatie zijn sinds maandagochtend beperkt beschikbaar. De bank onderzoekt momenteel wat er aan de hand is en kan nog niet bevestigen of het gaat om een bekend probleem.

Tot die tijd kunnen klanten hinder ondervinden bij het inloggen. Woordvoerder Kees Nanninga van de Rabobank meldt dat momenteel wordt onderzocht wat er aan de hand is. “Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Nu al iets zeggen over de oorzaak zou speculeren zijn", meldt Nanninga aan Webwereld.

Gebruikers van de mobiele app kunnen de volgende mededeling krijgen:

Update 13.40 uur: De Rabobank laat weten dat de storing niet om 10.40 uur maar om 11.10 uur is begonnen. Allestoringen.nl meldt op zijn beurt dat het sinds 10:00 uur vanmorgen klachten over problemen met internetbankieren ontvangt.

Update 16.45 uur: Voor een deel van de Rabobank-klanten zijn de problemen met zowel online als mobiel internetbankieren na ruim 5 uur nog niet opgelost. Nog altijd weet de bank niet te vertellen om hoeveel klanten het gaat. Ook over de oorzaak van de storing doet de bank geen mededelingen. De bank meldt Webwereld meer informatie te geven wanneer deze voorhanden is.