Klanten van de Rabobank hebben donderdag al de hele dag last van een storing. Die geldt voor zowel internetbankieren als de mobiele app. Betaalopdrachten die reeds zijn verzonden krijgen de status "in behandeling". Dat gebeurt al sinds woensdagavond 21.00 uur, meldt de Rabobank in een reactie aan Webwereld.

Afgelopen weekend en ook woensdagochtend had de Rabobank ook al korte periodes last van storingen bij zijn online bankierdiensten.

Lek nog niet boven

Op de website spreekt de bank van technische problemen: "Daardoor kunnen klanten vertraging ondervinden bij het verwerken van de opdrachten in mobielbankieren en internetbankieren, waardoor deze de status 'in behandeling' houden. Deze opdrachten dienen niet opnieuw ingevoerd te worden. Het betreft zowel particulieren als zakelijke klanten. Aan een oplossing wordt gewerkt. Excuses voor het ongemak."

Update 16.13 uur: De problemen zijn nog altijd niet opgelost. De Rabobank laat Webwereld weten dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing. "Maar we hebben het lek nog niet boven", aldus Rabobank-woordvoerster Koos Verheul, die niet durft te zeggen hoe lang de storing nog kan duren. Klanten worden op de hoogte gehouden via de website en social media-kanalen van de bank.

Dit bericht zien mobiele gebruikers van de Rabobank-app nu: