Dat bevestigt de ING Bank tegenover Webwereld. De problemen zijn rond 07.30 uur begonnen. Sindsdien is het niet meer mogelijk om in te loggen via MijnING voor online bankieren. Hetzelfde geldt voor betalingen via iDeal. De mobiele app werkt wel. "We gaan zo snel mogelijk op zoek naar de oorzaak en communiceren dat zo snel mogelijk door naar de klanten", meldt woordvoerder Jeroen Baardemans in een eerste reactie.

Daarmee zijn er voor derde dag op rij problemen. Klanten van ING konden maandag (portal, app en mobiel) en dinsdag (alleen portal en app) ook al urenlang geen gebruik maken van twee of meerder online bankdiensten. Gisteren ging het om een vertraging in de verwerkingen van transacties. Daardoor liep het betalingsverkeer lange tijd vast en zagen een deel van de klanten dubbele boekingen en afschrijvingen op hun banksaldo.

Update 08.38: De ING meldt Webwereld dat de storing is opgelost. ING-woordvoerder Jeroen Baardemans: "Zowel het internetbankieren als iDeal werkt weer naar behoren. We doen nog onderzoek naar de oorzaak. Onze prioriteit lag bij het zo snel mogelijk vinden van een oplossing."