Momenteel doet zich een storing voor bij ING, waardoor internetbankieren momenteel niet mogelijk is. Bij het inloggen op de webportal verschijnt de melding: "U kunt uw gegevens tijdelijk niet bekijken. We doen ons best dit zo snel mogelijk te verhelpen. Probeert u het later nog een keer. Onze excuses voor het ongemak."

Meerder diensten plat

ING-woordvoerder Reinier Steffens bevestigt de storing. Er is momenteel nog geen zicht op hoe lang het gaat duren. "We zijn hard aan het werk om het probleem te verhelpen", aldus de woordvoerder.

Meerdere internetdiensten liggen plat. Op de webportal is nog wel het saldo te zien, maar recente af- en bijschrijvingen zijn niet beschikbaar. De mobiele app is helemaal niet bereikbaar en ook is het momenteel niet mogelijk te betalen via iDeal bij de bank.

Update 10.57 uur: ING laat weten dat het probleem zo rond half elf is opgelost en dat de afgelopen twintig minuten diensten weer beschikbaar kwamen. iDeal was al om half tien hersteld, een half uur na het begin van de storing. Over de oorzaak is niets bekend, aldus de woordvoerder.