Nadat iedereen en alles plus de wereld op 10 april zo graag de Apple Watch in huis wilden hebben, zijn de verkopen dramatisch gedaald, met maar liefst 90 procent. Dat meldt Marketwatch op basis van cijfers van Slice. Vanaf 200.000 stuks per dag in april gaan er nu nog maar minder dan 10.000 per dag over de toonbank. Tweederde daarvan zou het 'instapmodelletje' zijn, de Watch Sport.

Bij Apple Insider reageren ze woedend op de cijfers van Slice, die ze hoogst twijfelachtig vinden en daartegen in twee artikelen flink van leer trekken. Probleem is wel dat welke analist dan ook zijn natte-vingerwerk doet, echte duidelijke cijfers ontbreken. Waar Apple altijd wel een inzicht geeft in de verkopen van zijn tablets en smartphones, wil het (nog) geen cijfers geven over de verkopen van zijn Watch.

Lastig voor Apple Insider (en voor ons) is dat de cijfers van Slice niet zijn te verifiëren, dus worden die met een korreltje zout genomen "omdat analisten zelfs in volwassen markten als de PC of de telefoons de plank misslaan in het schatten van verkochte apparaten, soms wel met miljoenen stuks." Quote Apple Insider.

Hoe het ook zij: zolang Apple zelf geen duidelijkheid geeft over de verkopen van de Watch, is elke schatting slechts een slag in de lucht.