KPN werkt voor deze nieuwe dienst nauw samen met Microsoft dat het onderliggende hostingplatform voor de mailtoegang levert. Exchange Online heeft dezelfde mogelijkheden als Exchange Server 2003, aldus het telecombedrijf.

Met Exchange Online kunnen bedrijven hun werknemers toegang geven tot hun mailbox, agenda en kalender. Dit kan vanaf een desktop, notebook, pda of smartphone met Windows Mobile. “Daar waar klanten beschikken over internet, hebben ze toegang tot hun e-mail”, stelt KPN.

Het beheer van de service is in handen van KPN, zodat ook bedrijven zonder verregaande it-kennis de dienst ook kunnen gebruiken.

De nieuwe gehoste dienst kost 9,95 euro per gebruiker per maand. KPN garandeert hiervoor een uptime van 99,96 procent en voorziet gebruikers van een opslag van maximaal 200 MB.

Strategie De uitbreiding van het online dienstenaabod past binnen de strategie van KPN. Begin maart ging KPN al van start met een online versie van het boekhoudpakket van Exact onder de noemer Exact Online. "KPN zal de komende tijd, naast online boekhouden, een brede waaier van online applicaties op de markt brengen", zei Henjo Groenewegen, verantwoordelijk voor de zakelijke markt bij KPN, destijds. Het bedrijf denkt hierbij onder meer aan hrm, crm en erp. Bron: Techworld