De advertenties verschijnen net boven de e-mails en zien er net iets anders uit dan normale mails. Bleeping Computer denkt dat daardoor de kans groter is dat gebruikers sneller per ongeluk op deze advertenties klikken.


Experiment?

Niet alle gebruikers krijgen de advertenties te zien waardoor verschillende nieuwssites speculeren dat het gaat om een A/B-test van Microsoft. De klachten van de gebruikers maken wel een discussie los en er wordt al snel de vergelijking getrokken met de Gmail-app die ook advertenties levert. De klagers vinden echter dat die twee apps niet zijn te vergelijken omdat er voor Windows betaald moet worden en Android gratis te verkrijgen is.

Microsoft heeft eerder de woede van gebruikers op de hals gehaald toen bekend werd dat de mail-app altijd alleen maar de Edge-webbrowser opent als er op een link geklikt wordt. Deze beslissing werd later teruggedraaid. Gebruikers hopen dat dit ook gaat gebeuren met de advertenties in de Mail-app, maar aangezien Microsoft al langer met het idee speelt advertenties in apps te stoppen, lijkt die kans klein.

Het bedrijf heeft nog niet gereageerd op de klachten en vragen omtrent advertenties in de Mail-app.

Lees ook: Zo schakel je advertenties in de Windows 10-verkenner uit Microsoft verrast gebruikers met advertenties in Windows 10 Windows 10 geeft advertenties weer op lockscreen