Met deze transactie is een bedrag van 1,8 miljard dollar gemoeid. Adobe doet een contant bod van 21,5 dollar op alle uitstaande aandelen.

De acquisitie past in Adobe’s strategie om de manier waarop de wereld omgaat met ideeën en informatie te revolutionaliseren. Adobe is van oudsher sterk op het gebied van creatieve tools, Omniture’s sterkte ligt op het terrein van web-analytics, registratie en optimalisatie.

Minder kwartaal

Over het afgelopen kwartaal (Q3 in Adobe’s fiscale jaar 2009) behaalde het bedrijf een omzet van 697,5 miljoen dollar, een kwart minder dan in hetzelfde kwartaal van 2008 en een fractie minder dan het tweede kwartaal van 2009. Niettemin toonde President en CEO Shantanu Narayen van Adobe zich tevreden over de resultaten. Hij zei dat zijn bedrijf zich blijft focussen op haar kernactiviteiten, maar daarbij een open oog heeft voor veelbelovende nieuwe mogelijkheden.

Het vierde en laatste kwartaal moet een omzet tussen 690 en 740 miljoen dollar opleveren; in deze prognose zijn de effecten van de overname van Omniture niet meegenomen.

Bron: Channelworld.nl