Het spel heet Prisoner of War en wordt aan het einde van dit jaar voor de PC en de PlayStation 2 uitgegeven door de Britse publisher Codemasters. In Prisoner of War draait het om Geallieerde officieren uit Engeland, Frankrijk, Nederland en de Verenigde Staten. De vier zitten opgesloten in verschillende Duitse krijgsgevangenkampen (Salonika, Stalag Luft I, Stalag Luft III en Colditz Castle) en moeten daaruit zien te ontsnappen om elkaar vervolgens te ontmoeten bij het zwaarbeveiligde gevangenkamp Colditz. Daar bundelt het kwartet de krachten voor de meest gewaagde ontsnappingsactie van de Tweede Wereldoorlog. De vier krijgsgevangenen hebben allemaal een eigen specialiteit, zoals lichamelijke kracht, spionagetechnieken en taalvaardigheid. Door deze kwaliteiten te combineren met een flinke dosis moed en strategisch inzicht, moeten de officieren hun missie tot een goed einde kunnen brengen. De derdepersoons actie-adventure wordt gemaakt door Wide Games, dat daarvoor gebruik maakt van haar eigen Atlas-engine. Deze 3D-engine zorgt misschien niet direct voor bloedmooie plaatjes, maar wel voor een ver doorgevoerde interactiviteit met zo ongeveer alle karakters en objecten in de spelomgeving. Prisoner of War verschijnt eind dit jaar bij Codemasters en komt er in ieder geval voor de PC en de PlayStation 2. De game zou ook voor andere platforms in ontwikkeling zijn, maar deze versies zijn nog niet officieel aangekondigd.