Opvallend is dat beide bedrijven een geheel eigen visie hebben op wat klanten willen en dit terug laten komen in hun software. Zo legt Salesforce.com in zijn nieuwe software de nadruk op het integreren met andere - concurrerende - producten. Oracle daarentegen benadrukt wederom zijn overtuiging dat klanten beter af zijn met een zelfstandig, homogeen product. De online crm-leverancier heeft samenwerking gezocht met BEA, Borland, Microsoft en Tibco om de integratiemogelijkheden van Salesforce.com S3 te vergroten. Via de Tibco Integration Server kan de S3-applicatie bijvoorbeeld met zo'n beetje alles binnen het bedrijf verbinding maken. Salesforce.com kiest hiermee duidelijk voor integratie. Salesforce.com spreekt van de belangrijkste update sinds de start van het bedrijf, drie jaar geleden. "De algemene conceptie is dat it geen rol speelt bij een gehoste asp-dienst. Als we deze functionaliteit niet bieden, kun je dit ook niet bewerkstelligen", licht ceo Mark Benioff toe. Terwijl de meeste crm-fabrikanten, waaronder SAP en PeopleSoft, hun kaarten dus op integratie zetten, houdt Oracle vast aan zijn eigen visie. Volgens het bedrijf is ieder bedrijf namelijk op zoek naar één fabrikant voor alle applicaties.