Nadat Electronic Arts vorige week de PS2-versie van Alice liet vallen, ontstonden de wildste verhalen over de toekomst van Rogue Entertainment. In een eerder nieuwsbericht stipten we het al even aan: uitgever Electronic Arts besloot vorige week een nieuw project van Alice-ontwikkelaar Rogue Entertainment te schrappen. Op dat moment was nog niet duidelijk om welk project het ging, nu weten we dat het de PlayStation 2-versie van Alice betrof. De mededeling van Rogue-directeur Barrett Alexander dat hij nog voldoende mogelijkheden achter de hand had, kon niet voorkomen dat vrijwel onmiddellijk daarna de wildste geruchten over zijn bedrijf de ronde deden. Die kwamen er in het kort op neer dat de beslissing van Electronic Arts de doodsteek zou zijn voor het relatief jonge ontwikkelaar. In een gisteren uitgegeven verklaring spreekt Alexander die verhalen met klem tegen. "We verzekeren iedereen dat we nog steeds in bedrijf zijn en dat we door willen blijven gaan met de ontwikkeling van kwaliteitsgames", zo klinkt het strijdbaar. "De beslissing van EA kwam erg laat en bracht ons even uit balans, maar dankzij het succes van Alice en onze eerdere titels hebben we nog genoeg mogelijkheden achter de hand. Zodra we een project hebben gevonden dat ons vakbekwame team waardig is, informeren we het publiek hierover", aldus Alexander, die met geen woord rept over de PS2-versie van Alice. Het ziet er dus naar uit dat dit project (voorlopig) van de baan is. Rogue Entertainment debuteerde in 1996 met de originele RPG-shooter Strife, waarna de studio zich volledig op Quake II stortte. Zo maakte Rogue twee add-ons voor Id Software's shooter ( Dissolution of Eternity en Ground Zero) en converteerde het de game vervolgens naar de Ninendo 64. Eind vorig jaar verscheen Rogue's grootste succes tot nu toe, de verknipte horrorshooter American McGee's Alice.