De Customer Interaction Cloud kost 250 dollar per gebruiker en zal begin 2010 beschikbaar zijn. Het programma draait volledig in de cloud, waardoor mkb'ers geen netwerkhardware hoeven te kopen voor callcenteractiviteiten.

De nieuwe dienst gebruikt Cisco’s Unified Contact Center om onder meer gesprekken door te sturen naar de juiste medewerkers. Daarnaast wordt informatie over de bellende klant op het beeldscherm van de bewuste callcenteragent vertoond.

Feedback analyseren

Van de kant van Salesforce.com wordt de Service Cloud 2 gebruikt, een systeem voor klantenondersteuning. Die software kan webpagina's maken met opmerkingen van klanten, klachten analyseren en feedback betrekken uit Facebook en Twitter.

Gebruikers zullen niet merken dat de ene helft van het werk gedaan wordt door Salesforce.com, en de andere door Cisco, zegt Salesforce-ceo Marc Benioff. "Voor de klant lijkt het alsof het één dienst is binnenkomende gesprekken verdeelt, de medewerker de vraag helpt begrijpen en die voor een oplossing zorgt."

Cisco niet sterk in mkb

De deal opent de deur voor Cisco naar mkb'ers die huiverig zijn voor dure netwerkhardware. "Het biedt ons enorme mogelijkheden", zegt John Hernandez, hoofd van de Customer Contact Business bij Cisco tegen Bloomberg. "We zijn niet sterk vertegenwoordigd in het mkb."