SAP breekt niet alleen met zijn merknaam `mySAP.com', ook zijn mantra moet er aan geloven. `The best run e-business run SAP' gaat voortaan zonder `e' door het leven. Volgens het bedrijf is na het barsten van de dotcom-bel niet logisch meer om zijn producten op deze manier aan te duiden. Volgens Yvonne Genovese, analist bij Gartner, is dit een slimme zet van SAP. "SAP bedacht mySAP.com in een tijd dat de dotcom-hype nog heerste. Daarnaast vertelt het ook niet goed wat het bedrijf precies doet", licht de analist toe. SAP heeft het afgelopen kwartaal een winst van 474 miljoen euro geboekt, een stijging van bijna 50 procent. De omzet kwam 2 procent lager uit op 2,28 miljard euro. Indien de wisselkoersen echter gelijk waren gebleven, was de omzet 5 procent hoger uitgevallen. De winst van SAP zou zonder buitengewone lasten, zoals het verlies van hun Amerikaanse partner Commerce One, 19 procent hoger zijn uitgekomen op 492 miljoen euro. Dit heeft SAP donderdag bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt.