Dat zegt Jon Sobel tegenover LinuxInsider. Sobel is de directeur van de mediadivisie van SourceForge Inc, die gaat over de websites van dat bedrijf. Zakelijk gezien is SourceForge een media-uiting, welke wordt onderhouden door dat bedrijf. Ook de bekende websites Slashdot en ThinkGeek zijn van SourceForge Inc.

Specifiek gaat Sobel niet in op de uitbreiding van het platform, maar de belangrijkste stappen zijn al gezet. Zo heeft zijn bedrijf begin maart een overeenkomst gesloten met de Linux Foundation, waardoor er meer samenspel mogelijk is tussen de gemeenschap van ontwikkelaars en de bekendste repository van open source code. Ook koopt SourceForge statistiekensite Ohloh, die de voortgang van projecten zoveel mogelijk probeert bij te houden.

Uiteindelijk moet de website een flinke moderniseringsslag maken. "We willen de traditionele website van nu, welke eigenlijk alleen kijkt naar alles wat binnen de site zelf gebeurt, omvormen naar een modern webplatform waarmee we de open source-gemeenschap van dienst kunnen zijn met informatie en utilities", zegt Sobel. "Het moet een ontwikkelomgeving worden van wereldklasse."

Financieel gaat het goed met het bedrijf SourceForce, met inkomsten van 40 miljoen dollar over het afgelopen kwartaal zonder schuldenlast. SourceForge.net heeft zo'n dertig miljoen unieke bezoekers per maand. Bron: Techworld