Na een kortstondige stijging is het aandeel van Chrome weer terug op het niveau van voor de officiële lancering. Toen Google Chrome 1.0 afgelopen donderdag uitkwam, steeg het aandeel naar 1 procent op vrijdag. Zondag installeerden meer mensen de browser en stond de teller op 1,09 procent. Dat blijkt uit cijfers van Net Applications.

Met het aanbreken van de nieuwe week zakte het aandeel weer tot het niveau van eind november, toen 0,98 procent van de computers Chrome gebruikte. De dag voor de lancering draaide wereldwijd nog 0,92 procent van de computers Chrome.

Binnen 24 uur 1 procent

De eerste bètaversie van de browser, die begin september uitkwam, bereikte binnen 24 uur een marktaandeel van 1 procent. Op 22 oktober volgde een voorlopig dieptepunt van 0,69 procent marktaandeel.

In eigen land is de browser vooralsnog niet erg populair. Recentelijk bleek dat slechts 0,4 procent van de Nederlanders gebruikt maakt van Chrome.

Ook bezoekers van Webwereld blijken weinig interesse in Chrome te hebben. Na de lancering gebruikte 3,9 procent van de bezoekers de nieuwe Google browser, een stijging van 1,5 procentpunten ten opzichte van woensdag. Op maandag zakte het aandeel alweer in naar 3,0 procent. Meteen na de onthulling van de bèta piekte Chrome op 7,0 procent.

Google had geen commentaar op de cijfers van Net Applications.