Dat is het uitgangspunt van Nexon's nieuwe online-rollenspel Elemental Saga, dat het afgelopen weekend door de ontwikkelaar werd aangekondigd. In Elemental Saga neem je de rol aan van een magiër met spirituele krachten, die van Oppergeest Gaia de opdracht krijgt de aarde te zuiveren van monsters en demonen. Slaag je daar niet in, dan zal het mensenras worden vernietigd door de gedrochten. Je bereikt je doel uiteraard niet door er alleen maar blind op los te hakken. Om de queeste met succes te voltooien moet je ook onderhandelen, verbonden sluiten met nymfen en gildes vormen met andere spelers. Juist deze gildes zijn volgens ontwikkelaar Nexon van groot belang. Ze moeten het community-gevoel bevorderen, in een spel waaraan per server meer dan zestienduizend gamers tegelijk kunnen meedoen. Dat zijn er ongeveer drie keer zo veel als bij EverQuest. Het van oorsprong Zuid-Koreaanse Nexon is één van de pioniers op het gebied van grootschalige online-games. De ontwikkelaar –die inmiddels ook een Amerikaanse afdeling heeft– startte immers al in 1994 met de creatie van de nog steeds gebruikte engine. Na Nexus: The Kingdom of the Worlds (1997) en Dark Ages (1999) wordt Elemental Saga het derde online-rollenspel van de studio. Bovendien werkt Nexon aan het multiplayer-oorlogsspel Shattered Galaxy, waarvoor inmiddels een open betatest loopt. Een soortgelijke publieke proefperiode wordt binnenkort ook voor Elemental Saga georganiseerd. Ben je daarin geïnteresseerd, hou dan de officiële website van het spel in de gaten. Bij GameSpot kun je ondertussen alvast een aantal screenshots bekijken.