De cijfers zijn afkomstig van Samsung zelf die ze gaf aan The Korea Herald. Het bedrijf wil voor het eind van het jaar 1 miljoen exemplaren verkopen. De Tab is in de markt gezet om te concurreren met de iPad, de zeer populaire tabletcomputer van Apple. Op de eerste dag haalde de iPad al de helft van het aantal verkochte Tab's. In het derde kwartaal van dit jaar werden er 4,19 miljoen iPad's verkocht en sinds de introductie in totaal 7,5 miljoen.

'Vraag groter dan aanvoer'

De 7-inch Tab wordt sinds half oktober verkocht in Italië, op dit moment is de tablet verkrijgbaar in meer dan 30 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Sinds begin november is het apparaat ook te koop in Nederland. Volgens Samsung is de vraag naar de Tab vrij fors gebleken, in de meeste landen zou de vraag groter zijn geweest dan de aanvoer.

"We denken dat tablet-pc's volgend jaar een groter deel van de markt gaan veroveren", zegt Shin Jong-kyun, hoofd van Samsungs mobiele televisie tegen de krant. Niet alleen Samsung en Apple zetten flink in op tablets. Ook Cisco, Research in Motion (RIM), Motorola, HP en tal van minder bekende en kleinere fabrikanten brengen hun eigen tablets op de markt.

Update 10.09 uur: In een verklaring laat Samsung weten dat het inmiddels om 700.000 verkochte Tab's gaat. "De 600.000 apparaten die genoemd worden door de Korea Herald zijn inmiddels achterhaald. Dus ik bevestig dat 700.000 het accurate getal is", aldus een woordvoerster tegenover Webwereld. Over Nederlandse verkoopcijfers kan nog niets naar buiten worden gebracht.