Een onderzoek van het bedrijf iPass onder mobiele werkers in Amerika en Europa geeft aan dat het gebruik van een tablet pc, en dan de iPad in het bijzonder, een nieuwe revolutie in het werken kan betekenen.

Opvallend is dat tot nu toe werd aangenomen dat de iPad juist voornamelijk bedoeld is voor content consumeren, dat met name in de vrije tijd wordt gedaan. Content creatie is moeilijker, hoewel LG gisteren aankondigde dat het bedrijf met een tablet wil komen die daar juist wel weer voor is bedoeld.

IPad voor zakelijk gebruik

De Wall Street Journal meldt daarentegen dat zowel werkgevers als werknemers in toenemende mate open staan voor zakelijk gebruik van tablet pc’s en dan vooral de iPad. De krant geeft diverse voorbeelden van bedrijven die nu al bezig zijn met zakelijk gebruik van de iPad.

Het onderzoek laat verder zien dat als werknemers die veel op pad zijn moeten kiezen tussen een smartphone en een notebook om mee te nemen, er tegenwoordig voor de smartphone wordt gekozen. Maar liefst 97 procent heeft ondertussen twee of meer apparaten mee als ze buiten de deur moeten werken.

SAP gebruikt iPad

Grote it-leveranciers hebben al aangekondigd de iPad in hun eigen organisatie te gebruiken. SAP bijvoorbeeld, biedt klanten de mogelijkheid bedrijfssoftware te ontsluiten via de iPad.

iPass vroeg naar de koopbereidheid inzake de iPad. Een kwart van de mobiele werkers wil in de komende zes maanden een iPad kopen. Slechts zeven procent wil een tablet-pc.